Meny

Digital journalistikk, sosiale medier og SEO

Kursleder(e): Svein-Erik Hole og Kristjan Hauksson

Hvordan sikrer du at sakene dine blir synlige i søkemotorene? Hva skal til for å maksimere spredning i sosiale medier? Hvordan måler vi effekt? Hvorfor vinner alltid kvalitetsjournalistikken til slutt? Og hvordan legger man en helhetlig strategi rundt distribusjon av digitalt innhold?
Dette vil vi gi svar på i løpet av to interaktive kursdager. Vi demonstrerer best cases, analyserer deltakernes egne nettsider og viser hvilke verktøy man kan benytte for å få bedre innsikt. Målet er at alle skal gå hjem med konkrete tips, og en helhetlig forståelse av det digitale økosystemet. 

PASSER FOR:

Journalister og redaktører som ønsker økt innflytelse og flere lesere. Ingen forhåndskunnskaper er nødvendig.  

KURSAVGIFT:

Medlemmer* kr 5 900,- / andre kr 7 900,-
*Forutsetter at du er kvalifisert til medlemskap i norske medieorganisasjoner (NJ eller NR).

KRAV TIL UTSTYR/PROGRAMVARE:

Du må ha med egen PC. Det er en fordel at du har tilgang til Google Analytics.

PRAKTISK INFO:

Opphold dekkes av deltaker, Reise etter IJs regler for reisestøtte.
I Fredrikstad har vi hotellavtaler til rabatterte priser.

Kristjan Hauksson foreleser på engelsk.

KURSLEDER:

SveinErikHole_200x232

Svein-Erik Hole er redaktør for tu.no/Teknisk Ukeblad Media. Tidligere var han ansvarlig redaktør for klikk.no. Begge disse nettstedene kan vise til en eksplosiv trafikkvekst, og har høstet flere mediepriser. Han ble nylig kåret til "Årets fagpresseredaktør 2017", og er også kåret til "Årets netthode 2016" av NONA og "Årets Nyskaper 2015" av Oslo Redaktørforening. 

FOREDRAGSHOLDER:

Kristjan_Hauksson_200x237png

Kristjan Hauksson
er en av gründerne bak SMFB Engine Oslo, og var tidligere direktør for Nordic Emarketing. Kristjan har skrevet flere fagbøker, blant andre «Global Social Media Marketing» og «Global Search Engine Marketing». De siste 10 årene har han holdt mer enn 80 foredrag, og han jobber med å gjøre kunder som Vodafone, hotels.com og Icelandair synlige på nett. Han har rådgitt en rekke mediebedrifter, fra små lokalaviser til storheter som The Times og ABCNews. Kristjan ble kåret til "European Search Personality of the year 2014".

 

Fredrikstad 26. til 27. september FULLT

Søk om plass: Digital journalistikk, sosiale medier og SEO


FULLT