Meny

KURSNYHET: Innføring i Google Analytics

Kursleder(e): Lise Fimreite Simensen
En mengde data er tilgjengelig om leserne dine i gratisverktøyet Google Analytics. Lær hvordan du kan bruke denne innsikten i din arbeidshverdag til å finne idéer til nye saker, og skrive tekster som leserne er interessert i.

Google Analytics gir deg innsikt i hvilke målgrupper som besøker nettsidene dine. Du kan se hva de besøkende klikker på og hvilke artikler de leser. Du kan måle hvor mange som har lest bestemte artikler, hvor lenge de besøkende var på sidene og hvor leserne kommer fra. Du kan dykke ned i ulike segmenter og se nærmere på demografi og hvilke interesser leserne har. Denne innsikten er svært verdifull for deg som skriver tekster.

DU LÆRER:

Kurset gir deg en effektiv innføring i verktøyet Google Analytics. Vi ser nærmere på viktige begreper og termer du bør kjenne til, og hvordan du enkelt kan sette opp sporing av viktige hendelser. Du lærer også hvordan du kan lage egne rapporter og dashboard.

AGENDA:

Innføring i Google Analytics 
– Hva kan verktøyet brukes til?
Gjennomgang av viktige termer og begreper 
– Hva betyr økter, brukere, fluktfrekvens..?
Brukergrensesnittet 
– Hvor finner du de viktigste rapportene?
Rapporter 
–  Hvordan leser vi tallene? 
Segmenter
–  Hvordan lage egne segmenter?
Konverteringssporing  
– Hvordan spore viktige hendelser? 
Dashboards og hurtiglenker
–  Hvordan jobbe effektivt i Google Analytics
Tips 
Spørsmål og svar

PASSER FOR:

Journalister, tekstforfattere, innholdprodusenter og kommunikasjonsarbeidere som jobber digitalt.

KRAV TIL UTSTYR:

Du trenger ikke PC eller tilgang til egen Google Analytics-konto for å delta på kurset.

KURSAVGIFT:

 Medlemmer* kr 3900 ,-/ andre kr 4900,-
*Forutsetter at du er kvalifisert til medlemskap i norske presseorganisasjoner (NJ eller NR).

PRAKTISK INFO:

Kurset foregår i Oslo ved Oslo Media House. 
Opphold dekkes av deltaker, Reise etter IJs regler for reisestøtte.
I Oslo har vi hotellavtaler til rabatterte priser.

KURSLEDER: 

Lise Fimreite
Lise Fimreite Simensen er grunnlegger av Digital Heads AS. Lise har jobbet med digitale kanaler i ti år, hvor fem av disse årene har vært i Google. Hun har bistått noen av landets største merkevarer med digital strategi, performance marketing og webanalyse.
Lise er på topp 10-listen over landets ledende digitale hoder, kåret av E24 Ledertalentene 2015.  
 
Les om Digital Heads AS:
www.digitalheads.no
 
Knytt kontakt på LinkedIn: 
www.linkedin.com/in/fimreite 
 
 

Oslo 1. februar FULLT
Oslo 21. mars kr. 3900*,-

Søk om plass: KURSNYHET: Innføring i Google Analytics