Meny

Lær å lage podkast som virker

Kursleder(e): Geir Terje Ruud m. fl.
Mange hører på podkast, enda flere snakker om det og ganske mange har forsøkt å skape sendinger eller serier og testet det på markedet. Men hva er det egentlig som virker og hva er det som skiller en god fra en dårlig podkast? Hvordan får du spredd den til ditt publikum og – kanskje det viktigste – hvordan kan du tjene penger på den?

LET'S GET SOCIAL!

Skal du delta eller er du interessert?

Her finner du arrangementet "Lær å lage podkast som virker" på Facebook

Du lærer:

Du får blant annet møte Sindre Leganger som har jobbet med VGs Uløst og Aftenpostens "Skuddene på Toftøy", Cathinka Rondan som leder Rubicons podkast-satsing, Sven Sundet og Tete Lidbom (NRK P3) - fra fotball-podkast til radiosuksess og tekniker Eivinn Arne Jensen Larsen om utstyr og lyd.*
Alle er blant de med mest erfaring med å lage podkast i Norge. Du får også selv prøve deg i studio og du får feedback på din egen test av ferdighetene bak mikrofonen. Husk at dette ikke er radio.

Flere navn kan komme!

Passer for:

Redaktører og journalister med og uten erfaring med å lage podkast eller radio, men som har lyst til å teste en idé eller seg selv i et nytt format.

Krav til utstyr/ programmer: 

Ingen. Du får låne podkast-utstyr ved Oslo Media House.

KURSAVGIFT:

Medlemmer* kr 5 900/ andre kr 7900.
 *Forutsetter at du er kvalifisert til medlemskap i norske presseorganisasjoner (NJ eller NR). 

PRAKTISK INFO:

Kurset foregår i Oslo ved Oslo Media House. 
Opphold dekkes av deltaker, Reise etter IJs regler for reisestøtte.

KURSLEDER:  

Geir Terje Ruud.

Geir Terje Ruud
Geir Terje Ruud
 (f. 1963) er tidligere digital sjefredaktør på Ekstra Bladet i Danmark og har 10 års digital erfaring fra VG Nett. Før den digitale evolusjon startet var Ruud 15 år som papirreporter i VG, Fædrelandsvennen og andre aviser. Nå arbeider han som rådgiver og konsulent for medieselskap som vil utvikle sin digitale posisjon. Han er medgründer av Oslo Media House og har skrevet boken "Journalistiske entreprenører. Medienes krise. Din mulighet." (Cappelen Damm Akademisk 2014).
 
 
 
 

Oslo 27. til 28. november kr. 5900,-

Søk om plass: Lær å lage podkast som virker