Meny

Bruk Facebook smartere

Facebook vrir algoritmene stadig mer mot å lage små samfunn. Facebook-grupper er det naturlige verktøyet for å skape engasjement, interaksjon, og bygge opp en base av trofaste lesere og tipsere.

uten-navn-1

3,5 millioner nordmenn over 18 år er på Facebook. 86 prosent av dem er innom hver dag. Men er de på din Facebook-side? Får du de kommentarene du ønsker på din sides innlegg?

Godt innhold er essensielt, men Facebook endrer stadig algoritmene. De fleste som publiserer på Facebook merker at den organiske rekkevidden blir redusert. Facebook ønsker å vri bort innhold som roper “lik og del” og vil heller premiere innhold som skaper reaksjoner og dialog. Samtidig flyttes samtalene bort fra de upersonlige og offentlige sidene. 

Derfor kan du ha stor nytte av å lage en gruppe og finne de leserne som faktisk er interessert i det innholdet du lager. Ved å bygge opp en base av trofaste lesere i gruppen, kan du få et mye større utbytte for nedlagt arbeid enn ved å halvhjertet publisere det meste på Facebook-siden.

I en gruppe er terskelen for de aller fleste også lavere for å interagere, tipse, ja, kanskje til og med bidra med innhold. Man kan også bygge opp lesere til å bli ambassadører.

Men det krever at man legger en plan for interaksjon og dialog.

Har du lyst til å lære hvordan du kan få mest mulig ut av Facebook-følgerne dine? 

Meld deg på kursnyheten Bruk Facebook-smartere: Facebook-grupper

Siste nytt fra IJ