Magasiner i New York 2023
Kursleder(e): Ståle de Lange Kofoed m.fl.
Hvordan treffer Wall Street Journal hver enkelt abonnent med sine prisvinnende nyhetsbrev? Hva legger New York Public Radio vekt på når de lager podkaster, som når millioner av lyttere? Hvilke grep benytter New York Times for å kombinere teknologi og tradisjonelle fortellerteknikker i sine visuelle presentasjoner?
Dette og mye mer får du svar på dersom du blir med på vårens studietur til mediemetropolen New York. Her møter vi bedrifter og mennesker som daglig jobber knallhardt for å skape det beste og mest innovative journalistiske innholdet, gjennom lyd, video, bilder og tekst.
Vi møter toneangivende redaksjoner, og innovatører både innenfor og utenfor det vi definerer som tradisjonelle mediebedrifter. Vi får et innblikk i hva som er nåtid og framtid innenfor journalistisk innhold, strategitenkning og bevisst utnyttelse av publiseringsplattformer og sosiale mediekanaler.
Målet er at du returnerer hjem med nye ideer og en endret tankegang for utvikling av journalistisk innhold i egen redaksjon.
Du lærer (blant annet):
- Hvordan noen av verdens ledende mediebedrifter utvikler magasininnhold for å treffe målgruppene
- Hvordan journalistikk og teknologi kombineres for å fortelle historier på nye måter, på forskjellige plattformer
- Hvilke teknologier og hvilke enheter når man aktuelle lesere/brukere best på nå og fremover
- Hvordan systematisk innovasjon fremmer det journalistiske innholdet
Passer for:
Nysgjerrige og nytenkende journalister, mellomledere og redaktører i uke- fag- og nyhetsmagasiner
Kursavgift:
Kr 12 000,-
MERK! Kursdeltager dekker selv reise, kost og losji som kommer utenom kursavgiften.
Praktisk info:
Tid: 24 - 27. april 2023
Kurset starter i New York kl. 09:00 mandag 24. april, og avsluttes torsdag 27. april ved lunsjtider
Sted: New York
Antall kursplasser: 12
Kursleder:

Ståle de Lange Kofoed er fagmedarbeider ved Institutt for Journalistikk, og har tidligere arbeidet blant annet i VG, TV2 og NTB. Han har organisert og gjennomført en rekke studieturer til b.la New York, Toronto og London for ansatte i magasin- og fagpresse. Ståle har fullført en ettårig masterenhet i innovasjon og nyskaping ved BI, og underviser i hvordan mediebedrifter kan lykkes med nyskaping og utnyttelse av ny teknologi