Meny

Lær av Wall Street Journal; Lag nyhetsbrev som engasjerer

Kursleder(e): Cory Schouten, The Wall Street Journal

TO-DAGERS KURS I OSLO:

Retro eller ikke - journalistisk innhold publisert via epost er mer populært enn noen gang. Digitale nyhetsbrev er for mange redaksjoner et satsingsområde, og The Wall Street Journal (WSJ) er en av mediebedriftene med størst suksess med sine nyhetsbrev.

 
I mai kommer New Formats Editor, Cory Schouten i WSJ til Oslo (2 dager) og Bergen (1 dag) for å dele hvordan han og hans team har kuttet i antall titler, gjort nyhetsbrevene mer engasjerende og interaktive og hvordan de har kvittet seg med no-reply-funksjonen for å gjøre redaksjonen og redaktørene mer tilgjengelig for sine brukere. 
 
The Wall Street Journal tilbyr nå mellom 40-50 forskjellige nyhetsbrev, der alle er nøye gjennomtenkt og målrettet mot mediehusets forskjellige målgrupper.  NB! Det er kun 16 plasser på hver av kursene.
 

DU LÆRER: 

Hva som engasjerer brukerne best, og hvordan et nyhetsbrev kan bygges opp
Hvordan du best når brukerne og får dem til å abonnere på nyhetsbrev
Hvordan holde på nyhetsbrev-abonnenter, og følge dem opp best mulig
Hva må være på plass teknisk for å lage gode nyhetsbrev
Hvordan utnytte eksisterende innhold vs. eksklusivt innhold i nyhetsbrev

SLIK ARBEIDER VI: 

Formatet for kurset blir en blanding av kunnskapsdeling og praktisk workshop, slik at du kan utnytte konkrete tips og triks for å lage gode nyhetsbrev rett etter kursslutt. 
 

PASSER FOR: 

Alle. 
 

KRAV TIL UTSTYR OG PROGRAMMER: 

Ha med en laptop for å arbeide på. Det kan bli aktuelt å laste ned programmer som ikke nødvendigvis fungerer like godt på nettbrett/mobil
 

KURSAVGIFT: 

Hvis du er medlem av eller kvalifisert til medlemskap i en norsk presseorganisasjon:
Kr 6 700,-
For andre deltakere: 
Kr 9 700 ,-
 

PRAKTISK INFO: 

To dager på Bjørvika Konferansesenter i Oslo mandag 18. mai og tirsdag 19. mai. Kurset foregår i stor grad på engelsk. 
 

Kursleder: 

cory_schouten_headshot

Cory Schouten, New Formats Editor, The Wall Street Journal

 
Cory Schouten ble hentet til The Wall Street Journal fra CRJ/Indianapolis Business Journal tidlig I 2018 for å lede mediegigantens satsing på bedre og mer målrettede nyhetsbrev. Han har i tiden siden kuttet antall nyhetsbrev fra over 120 til mellom 40-50. I prosessen har han brukt abonnentene aktivt for å sikre at WSJ produserer det kundene ønsker å motta. Alle automatiserte nyhetsbrev er historie, og er erstattet med interaktive epost-publikasjoner, mye bruk av humor, og en tett relasjon til mottakerne. Schouten begynte i WSJ som Senior Newsletter Editor, men ble i desember 2019 forfremmet til New Formats Editor. Det innebærer i tillegg til å lede satsingen på nyhetsbrev, også blant annet å utvikle journalistisk historiefortelling i formater som sms, kalendernyheter, live-chats og ebøker.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Oslo 18. til 19. mai kr. 6700,-

Søk om plass: Lær av Wall Street Journal; Lag nyhetsbrev som engasjerer

Ved å sende bestillingen har jeg godtatt personvernerklæringen