Meny

SEO: 10 gratis verktøy som fører til økt synlighet

Kursleder(e): Svein-Erik Hole og Kristjan Hauksson
Hvordan sikrer du at sakene dine blir synlige i søkemotorene?  Hvordan måler vi effekt? Hvorfor vinner alltid kvalitetsjournalistikken til slutt? Og hvordan legger man en helhetlig strategi rundt distribusjon av digitalt innhold?

Dette er en oppdatert versjon av kurset "Få sakene til å leve lenge". Gjennom interaktive øvelser hvor deltakerne selv løser oppgaver, vil vi illustrere hvordan man kan ta i bruk de viktigste gratisverktøyene for å gjøre innholdet bedre synlig i søkemotorene. Det vil bli noe teori om metoder, taktikk og verdien av SEO (søkemotoroptimalisering), men det aller viktigste er at deltakerne kommer hjem med en verktøykasse som umiddelbart gjør dem i stand til å implementere en fornuftig SEO-strategi. 
Kurset passer for alle som jobber med redaksjonelt innhold, enten det er journalister, redigerere, redaktører eller analytikere.

PASSER FOR:

Journalister og redaktører som ønsker økt innflytelse og flere lesere. Ingen forhåndskunnskaper er nødvendig. 

KURSAVGIFT:

Medlemmer* kr 6 700,- / andre kr 9 200,-
*Forutsetter at du er kvalifisert til medlemskap i en norsk presseorganisasjon.

KRAV TIL UTSTYR/PROGRAMVARE:

Du må ha med egen PC. Det er en fordel at du har tilgang til Google Analytics.

PRAKTISK INFO:

Opphold dekkes av deltaker, Reise etter IJs regler for reisestøtte.
I Fredrikstad har vi hotellavtaler til rabatterte priser.

KURSLEDERe:

SveinErikHole_200x232

Svein-Erik Hole er redaktør for tu.no/Teknisk Ukeblad Media. Tidligere var han ansvarlig redaktør for klikk.no. Begge disse nettstedene kan vise til en eksplosiv trafikkvekst, og har høstet flere mediepriser. Han ble nylig kåret til "Årets fagpresseredaktør 2017", og er også kåret til "Årets netthode 2016" av NONA og "Årets Nyskaper 2015" av Oslo Redaktørforening. 

FOREDRAGSHOLDER:

Kristjan_Hauksson_200x237png
Kristjan Hauksson
er en av gründerne bak SMFB Engine Oslo, og var tidligere direktør for Nordic Emarketing. Kristjan har skrevet flere fagbøker, blant andre «Global Social Media Marketing» og «Global Search Engine Marketing». De siste 10 årene har han holdt mer enn 80 foredrag, og han jobber med å gjøre kunder som Vodafone, hotels.com og Icelandair synlige på nett. Han har rådgitt en rekke mediebedrifter, fra små lokalaviser til storheter som The Times og ABCNews. Kristjan ble kåret til "European Search Personality of the year 2014".


 

Fredrikstad 4. til 5. mars kr. 6700*,-

Søk om plass: SEO: 10 gratis verktøy som fører til økt synlighet

Ved å sende bestillingen har jeg godtatt personvernerklæringen