Meny

Slik får du sakene dine til å leve lenge

Kursleder(e): Svein-Erik Hole og Kristjan Hauksson
De fleste nyhetssaker er døde i løpet av tre døgn. I dette kurset lærer vi å planlegge for longtail - for at sakene dine ikke blir glemt, men leses jevnt over lang tid. Det handler om finne innhold som har potensial for et langt liv, fange opp trender og ikke minst presentere dem på en måte som gjør at folk finner dem igjen i søkemotorene.

Søkemotoroptimalisering (SEO) er viktigste bolk i kurset, og vi skal bruke mye tid på verktøy som bedre hjelper deg å forstå lesernes behov. Vi er kort innom sosiale medier og andre distribusjonskanaler. Underveis ser vi på deltakernes egne nettsider, for å analysere og diskutere forbedringspotensial. Målet er at du skal dra hjem med konkrete ideer i bagen!

PASSER FOR:

Journalister og redaktører som ønsker økt innflytelse og flere lesere. Ingen forhåndskunnskaper er nødvendig. 

KURSAVGIFT:

Medlemmer* kr 6 550,- / andre kr 8 550,-
*Forutsetter at du er kvalifisert til medlemskap i en norsk presseorganisasjon.

KRAV TIL UTSTYR/PROGRAMVARE:

Du må ha med egen PC. Det er en fordel at du har tilgang til Google Analytics.

PRAKTISK INFO:

Opphold dekkes av deltaker, Reise etter IJs regler for reisestøtte.
I Fredrikstad har vi hotellavtaler til rabatterte priser.
MERK: Kristjan Hauksson underviser på engelsk

KURSLEDER:

SveinErikHole_200x232

Svein-Erik Hole er redaktør for tu.no/Teknisk Ukeblad Media. Tidligere var han ansvarlig redaktør for klikk.no. Begge disse nettstedene kan vise til en eksplosiv trafikkvekst, og har høstet flere mediepriser. Han ble nylig kåret til "Årets fagpresseredaktør 2017", og er også kåret til "Årets netthode 2016" av NONA og "Årets Nyskaper 2015" av Oslo Redaktørforening. 


Kristjan_Hauksson_200x237png

Kristjan Hauksson er en av gründerne bak SMFB Engine Oslo, og var tidligere direktør for Nordic Emarketing. Kristjan har skrevet flere fagbøker, blant andre «Global Social Media Marketing» og «Global Search Engine Marketing». Kristjan er en "Google Innovator". De siste 10 årene har han holdt mer enn 80 foredrag, og han jobber med å gjøre kunder som Vodafone, hotels.com og Icelandair synlige på nett. Han har rådgitt en rekke mediebedrifter, fra små lokalaviser til storheter som The Times og ABCNews. Kristjan ble kåret til "European Search Personality of the year 2014".



Fredrikstad 12. til 13. februar kr. 6550*,-

Søk om plass: Slik får du sakene dine til å leve lenge