Meny

Bruk e-post riktig for å engasjere dine lesere, lyttere og seere

Kursleder(e): Cory Schouten

- Mulighetene til å utnytte e-post for å engasjere og bygge lojalitet til kundene våre, strekker seg langt forbi det å lage nyhetsbrev! Sier New Formats Editor, Cory Schouten i Wall Street Journal som nå er klar med oppfølgeren til det populære nyhetsbrev-webinaret for IJ, som samlet over 150 deltakere i 2020. 

pablo-gentile-3myvgsh1uk0-unsplash
Foto: Unsplash.com

Cory mener at vi i mediene har mye å lære av hvordan profesjonelle markedsførere utnytter e-postformatet til å nå ut til og engasjere sine kunder. 

I dette timelange webinaret lærer du å tenke nytt om strategier for å nå nye kundegrupper – fra vellykkede automatiserte velkomstbeskjeder, til å skape kampanjer for å «re-engasjere» tidligere kunder, og hvordan man kan skape temabaserte e-postkurs for å styrke båndene mellom mediehuset og brukerne. Og dette behøver selvfølgelig ikke kun å skje på et mediehus til bruker-nivå, men også hvordan den enkelte journalist eller redaksjon kan komme nærmere kundene i direkte dialog med dem.

DU LÆRER: 

Hvorfor e-post ikke er et døende format
Hvordan du best når brukerne og styrker båndene til dem
Hvordan du tenker strategisk i bruken av e-post til kundemarkedsføring

SLIK ARBEIDER VI: 

Webinaret sendes direkte via møteplattformen Zoom. Opptak av sesjonen gjøres tilgjengelig for de påmeldte i etterkant.

PASSER FOR: 

Alle. Journalister, mellomledere, redaktører, utviklere og andre redaksjonelle medarbeidere og markedsmedarbeidere, som ønsker å lære om strategier for å nå ut til- og knytte bånd til kundene

KRAV TIL UTSTYR OG PROGRAMMER: 

PC/Mmobil med mulighet til å logge på møteplattformen Zoom via en lenke du får i forkant av webinaret. 

KURSAVGIFT: 

Hvis du er medlem av eller kvalifisert til medlemskap i en norsk presseorganisasjon:
Kr. 990

For andre deltakere: 
Kr. 1600

PRAKTISK INFO: 

Hele webinaret foregår på engelsk onsdag 19. mai fra kl. 14:30 - 15:30 på møteplattformen Zoom 

KURSLEDER: 

cory_schouten_headshot

Cory Schouten, New Formats Editor, The Wall Street Journal

Cory Schouten ble hentet til The Wall Street Journal fra CRJ/Indianapolis Business Journal tidlig I 2018 for å lede mediegigantens satsing på bedre og mer målrettede nyhetsbrev. Han har i tiden siden kuttet antall nyhetsbrev fra over 120 til mellom 40-50. I prosessen har han brukt abonnentene aktivt for å sikre at WSJ produserer det kundene ønsker å motta.  

Alle automatiserte nyhetsbrev er historie, og er erstattet med interaktive epost-publikasjoner, mye bruk av humor, og en tett relasjon til mottakerne. Schouten begynte i WSJ som Senior Newsletter Editor, men ble i desember 2019 forfremmet til New Formats Editor. Det innebærer i tillegg til å lede satsingen på nyhetsbrev, også blant annet å utvikle journalistisk historiefortelling i formater som sms, kalendernyheter, live-chats og ebøker. 

 

 

Digitalt 19. mai kr. 990*,-

Søk om plass: Bruk e-post riktig for å engasjere dine lesere, lyttere og seere

 

Ved å sende bestillingen har jeg godtatt personvernerklæringen