Meny

Hvordan lage innhold som fenger på TikTok

Kursleder(e): Caroline Scott og Ståle de Lange Kofoed
Do you want to learn how to use the world's third largest social media plattform? Today "everyone" under 30 is on TikTok, and it's the most accessible app that makes it easy to create and publish great looking content for fast engagement. Now you can join video journalist Caroline Scott for a practical, intensive bootcamp in the latest TikTok techniques for journalists in 2023.
TikTok
Foto: Unsplash
Young people wants short and informative videos they can learn from. Explainers work particularly well. 

Bastian Lunde Hvitmyhr, VG at a TikTok session on the last Data SKUP.

Boost your social media skills fast with our series of bootcamps for journalists, focusing on a different platform every time! With over 4 billion active social media users around the world, there's never been a more important time to engage with your audience through stunning social media content. 
 

Over this one-day course, you'll learn how reporters around the world are using the social platform to engage with audiences in a variety of ways, building their personal brand and that of their organizations. Alongside the theoretical use of TikTok in the news industry, you'll learn practical skills in shooting and editing vertical video, practicing a variety of techniques to create the 'run and gun', authentic footage popular with viewers. There's no previous experience needed, just come along and develop your digital skills - all you'll need is the smartphone in your pocket and the drive to try something new.

Join in on what some of the larger Norwegian media companies are embracing, by learning how to approach stories differently. This course will show you how to build your account on TikTok, reaching viewers not attainable on television or online. We look forward to seeing you!

Want to join our Snapchat bootcamp the day before? Click here! 

PRAKTISK INFO: 

This course is suitable for both iPhone (iOS) and Android users and encompasses hands-on learning, demonstrations and practical exercises – as well as time-saving techniques you won't find elsewhere.
Du må ha med egen smartphone. Hele kurset holdes på engelsk

PASSER FOR:

Alle som ønsker å bli bedre på TikTok. Kurset krever at du har noe forkunnskaper til bruk av appen. 

KURSAVGIFT:

Hvis du er medlem av eller kvalifisert til medlemskap i en norsk presseorganisasjon:
Kr 4 450,-
For andre deltakere: 
Kr 9 400 ,- 

Pris for begge bootcamp-kurs: 6900,- for medlemmer og 9400,- for andre deltagere

KURSLEDER:

caroline-scott

Caroline Scott jobber som teaching fellow I Google News Lab, der hun underviser journalister i UK og Irland i bruk av googleverktøy. Hun er ekspert på bilde- og videobruk for journalistisk historiefortelling på nett og i sosiale mediekanaler. Caroline har tidligere blant annet arbeidet som redaktør i www.journalism.co.uk og som tv-journalist på Falklandsøyene. Hun er en mye brukt kursholder innenfor mobil journalistikk, og hører ellers på countrymusikk når hun får sjansen.

Stale de Lange Kofoed 01
Ståle de Lange Kofoed er fagmedarbeider ved Institutt for Journalistikk, og har tidligere arbeidet blant annet i VG, TV2 og NTB. Han har fullført en ettårig masterenhet i innovasjon og nyskaping ved BI, og underviser i hvordan mediebedrifter kan lykkes med nyskaping og utnyttelse av ny teknologi. Andre spesialområder inkluderer effektiv nettsøking i søkemotorer, sosiale medier, gravejournalistikk og datavisualisering. Ståle har holdt IJ-kurs på fem kontinenter og er erklært basketballfanatiker!  
Pressens hus 9. mars kr. 4450*,-

Søk om plass: Hvordan lage innhold som fenger på TikTok

 

Ved å sende bestillingen har jeg godtatt personvernerklæringen