Meny

Instagram Bootcamp for Journalists

Kursleder(e): Caroline Scott
Instagram’s popularity has exploded to be one of the world’s most popular social media platforms, helping users engage with their audience in creative, visually exciting ways. So, how can your newsroom benefit from the photo-sharing phenomenon?
Foto: Unsplash

Boost your social media skills fast with our series of bootcamps for journalists, focusing on a different platform every time! With over 4 billion active social media users around the world, there's never been a more important time to engage with your audience through stunning social media content. 

In this two-day, practical course, international video trainer and mobile journalist Caroline Scott will dive into Instagram, and explore how it can be used for telling eye-catching, immersive stories in 2021. 

You’ll also get hands-on with the app, and learn how to create and share professional videos, images and interactive content with just your smartphone. Better yet, you’ll discover ways to brand your content to your style, every time, with watermarks, text, opening graphics and more. 

So join us for an exciting day of storytelling techniques, content creation and social media strategy. We’re talking Reels, Stories, Posts, Live-streaming and of course IGTV - there’s so much to discover!

You'll learn:

  • The most recent audience engagement data – understanding who is using Instagram and why
  • How to navigate the platform and use all its features, from posting your content to getting it seen by others
  • How to shoot and edit quality video, inside the app and on external editing tools
  • Storytelling techniques native to Instagram that you can implement at work
  • How to brand your page and content to your style, every time you post
  • Tips and tricks for creating a posting strategy that keeps you stress free - and keeps audiences interacting with your content and coming back for more!

Praktisk info: 

This course is suitable for both iPhone (iOS) and Android users and encompasses hands-on learning, demonstrations and practical exercises – as well as time-saving techniques you won't find elsewhere.
Du må ha med egen smartphone. Hele kurset holdes på engelsk

Passer for:

Alle som ønsker å bli bedre på Instagram. Kurset krever at du har noe forkunnskaper til bruk av appen. 

Kursavgift:

Hvis du er medlem av eller kvalifisert til medlemskap i en norsk presseorganisasjon:
Kr 6 900,-
For andre deltakere: 
Kr 9 400 ,-

Kursleder:

caroline-scott
Caroline Scott jobber som teaching fellow I Google News Lab, der hun underviser journalister i UK og Irland i bruk av googleverktøy. Hun er ekspert på bilde- og videobruk for journalistisk historiefortelling på nett og i sosiale mediekanaler. Caroline har tidligere blant annet arbeidet som redaktør i www.journalism.co.uk og som tv-journalist på Falklandsøyene. Hun er en mye brukt kursholder innenfor mobil journalistikk, og hører ellers på countrymusikk når hun får sjansen.

Stale de Lange Kofoed 01
Ståle de Lange Kofoed er fagmedarbeider ved Institutt for Journalistikk, og har tidligere arbeidet blant annet i VG, TV2 og NTB. Han har fullført en ettårig masterenhet i innovasjon og nyskaping ved BI, og underviser i hvordan mediebedrifter kan lykkes med nyskaping og utnyttelse av ny teknologi. Andre spesialområder inkluderer effektiv nettsøking i søkemotorer, sosiale medier, gravejournalistikk og datavisualisering. Ståle har holdt IJ-kurs på fem kontinenter og er erklært basketballfanatiker!  

 

Oslo 21. til 22. mars kr. 6900*,-

Søk om plass: Instagram Bootcamp for Journalists

 

Ved å sende bestillingen har jeg godtatt personvernerklæringen