Meny

Skap noe nytt – en guide til nytenking og innovasjon i redaksjonen

Kursleder(e): Ståle de Lange Kofoed
Hvordan lykkes man med å tenke nytt? Det ligger mange gode intensjoner bak ønsket om å tenke nytt og utvikle nye produkter eller tjenester i redaksjonen eller mediehuset. Noen ganger går innovasjonsarbeidet likevel i stå, eller fisler ut i ingenting. 
business-colleagues-collaborating-and-discussing-p-5s46hgr
Foto: Envato Elements

I dette kurset bruker vi anerkjente innovasjonsmodeller for å måle om forutsetningene for å gjennomføre vellykket nytenking er på plass i din organisasjon – eller om det finnes hindringer i form av kulturelle utfordringer, manglende bemanning, utfordringer med å forankre prosjekter, eller andre faktorer. 

Og vi prøver sammen å finne løsninger tilpasset dere, som kan øke innovasjonsevnen og legge til rette for mer strukturerte og bedre utviklingsprosesser framover.

Kursleder, Ståle de Lange Kofoed, er fagmedarbeider ved Institutt for Journalistikk, og har tidligere arbeidet blant annet i VG, TV2 og NTB. Han har fullført en ettårig masterenhet i innovasjon og nyskaping ved BI, og underviser i hvordan mediebedrifter kan lykkes med nyskaping og utnyttelse av ny teknologi. Andre spesialområder inkluderer effektiv nettsøking i søkemotorer, sosiale medier, gravejournalistikk og datavisualisering.


Praktisk informasjon

IJ gjennomfører skreddersydde kurs og kompetanseopplegg internt i bedriften, både fysisk og digitalt.  

Antall deltakere: Avhenger av kurset.
Krav til utstyr: Kursdeltakere må ha datamaskin og nettilgang.
Kursleder: Ståle de Lange Kofoed, e-post: stale.delange.kofoed@ij.no, mobil: 416 31 950
Kontakt e-post: firmapost@ij.no, mobil: 959 22 721

Be om tilbud 

Ønsker du dette for din bedrift?
Vi hjelper deg å tilrettelegge.

Ta kontakt for pristilbud.

E-post: firmapost@ij.no 
Mobil:  95 92 27 21